متغیرها
متغیرها، نگهدارندههایی برای ذخیره مقادیر داده هستند.
ایجاد متغیر
پایتون برای اعلان یک متغیر دستور خاصی ندارد.
یک متغیر به محض نسبت دادن یک مقدار به آن ایجاد میشود.
x = 5
y = "John"
print(x)
print(y)
در پایتون نیازی به اعلان نوع متغیر نیست و حتی این امکان وجود دارد که در ادامه نوع آن عوض شود.
x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
print(x)
Casting
برای مشخص کردن نوع داده برای یک متغیر از عمل casting استفاده میشود.
x = str(3) # x will be '3'
y = int(3) # y will be 3
z = float(3) # z will be 3.0
پیدا کردن نوع متغیر
با استفاده از تابع type()
میتوانید نوع متغیر را پیدا کنید.
x = 5
y = "John"
print(type(x))
print(type(y))
علامت نقل قول ساده یا دوگانه
برای تعریف یک متغیر رشتهای هم میتوان از علامت نقل قول ساده و هم از علامت نقل قول دوگانه استفاده کرد.
x = "John"
# is the same as
x = 'John'
حساس بودن به بزرگ و کوچک بودن حروف
دقت داشته باشید که پایتون به حروف بزرگ و کوچک حساس است.
a = 4
A = "Sally" #A will not overwrite a
print(a)
print(A)