متغیرها

متغیرها، نگهدارنده‌هایی برای ذخیره مقادیر داده هستند.

ایجاد متغیر

پایتون برای اعلان یک متغیر دستور خاصی ندارد.

یک متغیر به محض نسبت دادن یک مقدار به آن ایجاد می‌شود.


x = 5
y = "John"
print(x)
print(y)

خروجی:

در پایتون نیازی به اعلان نوع متغیر نیست و حتی این امکان وجود دارد که در ادامه نوع آن عوض شود.


x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
print(x)

خروجی:

Casting

برای مشخص کردن نوع داده برای یک متغیر از عمل casting استفاده می‌شود.


x = str(3) # x will be '3'
y = int(3) # y will be 3
z = float(3) # z will be 3.0

پیدا کردن نوع متغیر

با استفاده از تابع type() می‌توانید نوع متغیر را پیدا کنید.


x = 5
y = "John"
print(type(x))
print(type(y))

خروجی:

علامت نقل قول ساده یا دوگانه

برای تعریف یک متغیر رشته‌ای هم می‌توان از علامت نقل قول ساده و هم از علامت نقل قول دوگانه استفاده کرد.


x = "John"
# is the same as
x = 'John'

حساس بودن به بزرگ و کوچک بودن حروف

دقت داشته باشید که پایتون به حروف بزرگ و کوچک حساس است.


a = 4
A = "Sally" #A will not overwrite a
print(a)
print(A)

خروجی: